Autora /Il·lustradora: ANNA LLENAS
https://drive.google.com/file/d/1_YvT4wsYQ6suo1Ev2d1n0Yck7slntsZk/view?usp=sharing
Ed: FLAMBOYANT
El monstre no sap què li passa, s'ha fet un embolic amb les emocions que sent. L'ajudem?
Un bon llibre per a treballar les diferents emocions. Sovint els infants els costa posar nom al què senten, des de ben petits se'ls ha d'ajudar a posar-hi paraules.
Quan treballava se'm va acudir treballar aquest conte a partir del 2n trimestre de Primer. L'explicava per a tota la classe, però desprès el treball més específic el feia a l'hora de Valors, mentre hi havia uns quants que anaven a l'aula de Religió.
Tenia una capsa de fusta força gran decorada amb el dibuix del Monstre de colors, a dins hi havia:
- 6 pots de plàstic transparent, cada un amb boletes de paper de seda de cada color de les emocions, groc, blau, negre, vermell verd i rosa.
- 6 pots de plàstic transparent, amb aigua i purpurina dels colors de les emocions.
- 2 ninos de monstre fets a casa.
A cada sessió començava igual:
- Ens asseiem en rotllana.
- Agafàvem els pots que tenien boletes de paper de colors i les tiràvem totes al mig de la rotllana.
- Cadascú agafava una boleta del color que sentia en aquells moments i ens explicava perquè i guardava la boleta dins del pot corresponent. sovint fèiem més d'una ronda perquè ells tenien ganes d'explicar coses, intentava no forçar a ningú.
- Endreçàvem junts les boletes als seus corresponents pots.
- Agafava el pot de purpurina del colors que vulgues treballar ( sovint una emoció ens durava més d'una sessió)
- Si havia agafat el pot de color daurat (alegria) jo deia tot xarbotant el pot: "sento alegria quan..." i el passava a la criatura del meu costat que repetia la frase afegint el que li feia alegria a ell. Normalment fèiem més d'una volta.
El treball prioritari de la sessió era que parlessin, que expliquessin. En general parlaven molt i tenien moltes ganes d'explicar. Sempre hi ha criatures que els costa més, però s'anaven afegint a la conversa.
Després de cada emoció feia una fitxa, alguns dibuixos els havia buscat jo mateixa i d'altres són del llibre d'activitats del Monstre de colors.
La primera vegada que presentava el conte ho feia a l'hora de lectura per tal que tota la classe el conegués molt bé. Això permetia que poguéssim fer activitats de plàstica tots junts. Però la feina que us he explicat només la feien a Valors.
PLÀSTICA:
Aquesta activitat la fèiem tot Cicle Inicial, els grups eren barrejats de primer i segon. Aquestes són algunes de les coses que havíem fet al llarg del temps.
- Pintar entre tots els 5 monstres molt grans de les 5 emocions principals, ens servien per decorar els passadís
- Escoltar unes músiques i amb paper d'embalar blanc pintaven allò que els suggeria.
- Amb plastilina dels colors de les emocions fèiem un posa-llapis. Necessitàvem una llauna buida de coca-cola, fanta..., plastilina, ulls, celles i vernís. Cada criatura triava lliurament el color del seu monstre.
MÚSICA:
M'agradava també fer-la amb tota la classe. Era la última activitat que fèiem. Escoltaven una música i només pintaven el requadre del color de l'emoció que els suggeria. Prèviament calia explicar que qualsevol resposta era correcte, ja que una música a mi em pot suggerir tristesa i a un altre amor. Les músiques que jo utilitzava les trobareu en el dossier de treball.
DOSSIER DE TREBALL (VALORS)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada